Cateva reguli generale de protectia muncii

Bun gasit,

Dupa cum bine stim protectia muncii si siguranta lucratorilor la locul de munca este foarte importanta si esentiala, atat in institutiile mici cat si in cele mari. Angajatorul are obligatia sa ofere locuri de munca sigure pentru lucratori astfel incat producerea unor evenimente neplacute sa fie cat mai redusa. De aceia protectia muncii, este atat de importanta si ne poate preveni, proteja si au cele mai bune solutii de organizare in acele perioade dificile si neplacute.

Atunci cand santierul de lucru este unul foarte mare, trebuie neaparat sa fim la zi cu toate actele, angajatii sa nu lucreze la ”negru”iar echipamentul de protectie sa il poarte tot timpul. Stiu cateva cazuri in care angajatorul a fost ranit sau decedat, din cauza faptului ca nu a purtat echipamentul corespunzator, casca si centura de siguranta le-a neglijat. Sunt foarte multe cazuri in care angajatii nu respecta regulile de protectie. Insa daca alegeti un coordonator SSM , care sa-si faca meseria sunt sigura ca nu se vor intampla astfel de lucruri.

Managerul de proiect are obligatia sa desemneze un coordonator SSM. Managerul trebuie sa se asigure ca, inainte de deschiderea santierului, este stabilit un plan de securitate si sanatate. Planul de securitate si sanatate este un document scris, ce cuprinde masuri ce trebuie luate in vederea prevenirii riscurilor care pot aparea in timpul desfasurarii pe santier. 

Nici cei de la PSI nu trebuie neglijati, deoarece in orice  clipa, ne sar in ajutor. In cazul unor incedii la locul de munca, ne ofera servicii de consultanta in situatii de urgenta si ne pot feri de ce e mai rau.

Ce servicii ne ofera pompierii in cazuri de urgenta:

  • intocmirea dispozitiilor privind stabilirea modului de organizare si a responsabilitatilor privind apararea impotriva incendiilor;

  • intocmirea instructiunilor de aparare impotriva incendiilor si atributiile salariatilor la locurile de munca;

  • intocmirea dispozitiilor privind reglementarea lucrului cu foc deschis si a fumatului;

  • intocmirea dispozitiilor privind organizarea instruirii  personalului;

  • propunerea de clauze in conventii sau contracte privind raspunderile ce revin partilor pe linia apararii impotriva incendiilor in cazul transmiterii temporare a dreptului de folosinta asupra bunurilor imobile;

  • stabilirea componentei echipelor care trebuie sa asigure salvarea si evacuarea persoanelor si bunurilor;

  • efectuare periodica a controalelor cu intocmirea proceselor verbale de control si informarea angajatorului;

  • planificarea exercitiilor de evacuare;

  • organizare si executarea exercitiilor de evacuare in caz de urgenta si intocmirea unui raport asupra modului in care s-a desfasurat exercitiul.

In concluzie, in orice instituie lucram protectia muncii este foarte importanta si trebuie neaparat respectata.

Be the first to comment on "Cateva reguli generale de protectia muncii"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


* Checkbox GDPR is required

*

Sunt de acord