O noua oportunitate in companie

De anul acesta, orice firma, companie sau institutie care lucreaza cu date cu caracter personal, are obligatia de a numi sau de a angaja o persoana responsabila cu portectia acestor date. Este vorba despre aplicarea faimoasei legi GDPR care reprezinta punerea in practica, si in Romania, a Regulamentului UE 679/2016 actualizat in anul 2018. Practic, majoritatea firmelor si toate institutiile din aceasta tara, se supun acestei legi. Intr-o forma sau alta, toti proceseaza date cu caracter personal pentru ca acest lucru nu se refera doar, sa spunem, la datele unor persoane terte ci si la datele propriilor angajati. Astfel, in categoria datelor personale intra foarte multe elemente asa ca e destul de greu de decis cine are obligatia de a prelucra sau nu astfelde informatii. Odata cu punerea in aplicare a acestei legi, s-a creat si o noua functie. Aceasta este functia de DPO sau Ofiter de Protectia Datelor. Fisa postului unui DPO arata cam asa:
– persoana care detine aceasta functie trebuie sa informeze, atat angajatorul cat si angajatii, si sa sfatuiasca in privinta obligatiilor pe care le au in baza legislatiei in vigoare.
– aceasta persoana trebuie sa asigure implementarea si promovarea protectiei datelor cu caracter personal in cadrul firmei sau institutiei.
– trebuie sa monitorizeze implementarea si respectarea acestui regulament.
– trebuie sa tina permanent legatura cu Autoritatea Nationala de Supraveghere.
– trebuie sa monitorizeze implementarea programelor necesare pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.
– va tine o evidenta, atat scrisa cat si in format electronic, a tuturor datelor de interes.
– va respecta secretul confidentialitatii.
Cam acestea ar fi doar cateva din responsabilitatile DPO-ului. Nu este un job usor si persoana care se ocupa de acest lucru va trebui sa aibia cunstinte juridice cat si tehnice pentru a putea aplica regulamentul de mai sus. In plus, entitatea pentru care lucreaza va trebui sa furnizeze toate datele DPO-ului catre Autoritatea de Supraveghere pentru ca aceasta sa fie in contact, in corice moment si situatie, cu persoana in a carei responsabilitate intra aplicarea GDPR-ului.
Pentru ca un angajat sau viitor angajat sa se incadreze inc cerintele de mai sus, este indicat ca acesta sa aiba o diploma de absolvire a unui curs autorizat.
Pe cursuriautorizate.eu, o platforma care pune la dispozitia doritorilor foarte multe optiuni de calificare si recalificare, se poate accesa o astfel de formare. Cursul este disponibil in Bucuresti si in mai multe locatii din tara. Diploma primita este recunoscuta la nivel national si da dreptul posesorului de a ocupa o astfel de functie in cadrul unei intitutii.
Pe parcursul desfasurarii cursului, toti cursantii vor primi training de specialitate de la persoane instruite in acest sens, materiale didactice la standarde europene precum si consiliere si formare continua. Preturile sunt acceptabile si exista un numar mare de locuri pentru cei dornici sa participe. Astfel, cu dobandirea diplomei de Ofiter de Protectia Datelor puteti aplica oricand pentru un astfel de post. Reprezinta o schimbare de cariera spectaculoasa sau o sansa de a avansa in propria companie. Pentru a va inscrie va trebuie doar o carte de identitate, certificatul de nastere si o copie dupa diploma de studii.

Be the first to comment on "O noua oportunitate in companie"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


* Checkbox GDPR is required

*

Sunt de acord